Na czym polega obsługa sprzedaży online?

Na czym polega obsługa sprzedaży online?

25 listopada 2020 0 przez Głos Szczecina

Wzrost zainteresowania zakupami wysyłkowymi po stronie klientów sprawił, że coraz większa rzesza sklepów decyduje się na prowadzenie swojego biznesu również kanałem internetowym. Na czym polega obsługa sprzedaży online?

Standardowe obowiązki w sklepie online

Wbrew pozorom, praca przy obsłudze sklepu internetowego nie różni się tak znacząco od punktu stacjonarnego. Faktem jest, że większość pracy ma charakter biurowy, jednak nierzadko trzeba również odpowiadać na pytania klientów (telefonicznie bądź mailowo) oraz – w razie konieczności – doradzać co do wyboru odpowiedniego produktu.

Dodatkowo, niezbędne jest regularne wprowadzanie nowych produktów do bazy sklepu – by były widoczne na stronie internetowej. Kontrolą ich poziomu w większości przypadków zajmują się specjalistyczne programy magazynowe, jednak jeżeli tak nie jest – pracownik obsługi sprzedaży powinien również na bieżąco aktualizować ubytki w ilości produktów.

Co jeszcze robią pracownicy obsługi sprzedaży?

Podczas gdy w sklepie stacjonarnym, pracownicy muszą nabijać produkty na kasę i wydawać je klientowi, podobne czynności wykonywane są w sklepie online. Jedyną różnicą jest fakt, że „wydanie” towarów następuje w formie spakowania nabytych produktów wraz z paragonem fiskalnym i nadanie przesyłki w formie wybranej przez klienta.

Oczywiście, wyżej wskazane obowiązki mogą, ale nie muszą być wykonywane przez jednego pracownika. W zależności od ilości zadań w ramach określonych czynności, może okazać się, że wystarczającym jest zatrudnienie jednej osoby do kontaktów z klientami, nadawania przesyłek i dodawania produktów do sklepu internetowego. Jeżeli jednak zadania te są zanadto rozbudowane, zazwyczaj przypisuje się każde z tych działań innym pracownikom.

Większe sklepy internetowe mogą również posiadać odrębne magazyny, a także osoby, które zajmują się reklamą czy pozycjonowaniem strony. Są to jednak działania dodatkowe, uzależnione w dużej mierze od zapotrzebowania.

Jak widać, obsługa sprzedaży w sklepie online jest zadaniem dość kompleksowym. Stopień złożoności jest uzależniony m.in. od ilości zamówień.

Artykuł powstał we współpracy z https://smartbuyers.pl/