Szczecin wyróżnia się tym, że zakupił osiem przegubowców i tyle samo „krótkich” autobusów.

Szczecin wyróżnia się tym, że zakupił osiem przegubowców i tyle samo „krótkich” autobusów.

4 stycznia 2019 0 przez Głos Szczecina

Szczecin wyróżnia się tym, że zakupił osiem przegubowców i tyle samo „krótkich” autobusów. Jakiego zakupu dokonał Szczecin? Jakie były to koszta? Z czym były one związane? Zapraszam do przeczytania artykułu w którym będą odpowiedzi na te i inne pytania.

Szczecin wyróżnia się tym, że zakupił osiem przegubowców i tyle samo „krótkich” autobusów.

Do Szczecina dojechał pierwszy hybrydowy autobus. Czekamy na kolejne.
Szczecin ma się czym pochwalić, ponieważ zostało zakupionych osiem przegubowców i tyle samo „krótkich” autobusów. Ważną informacją jest to, że będą obsługiwać najbardziej uczęszczane linie.
Jak już wyżej zostało wspomniane, miasto Szczecin, zamówiło osiem autobusów dwunastometrowych, a także osiem przegubowych, które mają napęd hybrydowy. Autobusy te są idealnym rozwiązaniem, ponieważ dzięki ekologicznemu napędowi nasze środowisko będzie dużo mniej zanieczyszczone ze względu na znaczne obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
A wszystko to za sprawą elektrycznego silnika, który jest zasilany z magazynu energii.
Autobusy te niesamowicie zachwala Adam Milewski, który jest dyrektorem ds. sprzedaży w firmie Solaris, jak podkreśla, autobus jest ładowany z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o pojemności zaledwie 4,5 litra dla krótkich autobusów i 6,7 w przypadku. Także jest to niezwykle innowacyjny pomysł, który może wnieść na prawdę wiele dobrego dla naszego środowiska, które jak wiadomo, w dzisiejszych czasach jest bardzo zanieczyszczone.
Naszpikowane elektroniką.
Autobusy mają zamontowane, silniki z system Stop-and-Go. Należy to rozumieć, w ten sposób, że następuje całkowite wyłączenie silnika spalinowego podczas postoju na przystanku i otwarciu drzwi. Ponadto dodatkową informacją jest to, że włącza się jedynie w momencie wyczerpania energii elektrycznej w super kondensatorach. Autobus ten jest wyposażony w nowoczesne technologie, a mianowicie w kamery, które są połączone z siecią internetową i właśnie dzięki temu połączeniu może być przesyłany bezpośrednio obraz do dyspozytorni ruchu.
Głos w tej sprawie zabrał Adam Milewski, który jak podkreśla, niezwykle cieszy się, że technika tak bardzo idzie do przodu, ponieważ dzięki takiemu rozwiązaniu, będzie miało ono ogromny wpływ na to, aby doszło do szybkiej reakcji w sytuacjach kolizyjnych lub w przypadku korków.

Ponadto osoba, która zbudowała taki nowoczesny i innowacyjny autobus, pomyślała również o pasażerach, ponieważ doskonale wiemy, że w dzisiejszych czasach ludzie żyją w wiecznym pędzie, nie mają, dosłownie mówiąc, na nic czasu, nawet zapominają o tym, aby naładować swoje telefony, dlatego też korzystając z tych autobusów dzięki wbudowanym gniazdom USB, pasażerowie w czasie jazdy będą mogli doładować swój telefon lub tablet. Oczywiście uwzględniono przy budowie autobusu to, aby zapewnić na najwyższym poziomie bezpieczeństwo pasażerów, dlatego też w związku z tym zostały wbudowane sygnalizatory świetlne, które informują pasażerów o zamknięciu lub otwarciu drzwi.
Oczywiście autobusy te są przeznaczone dla wszystkich pasażerów jednakowo dla tych, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich, czy osoby, które przemieszczają się z wózkami dziecięcymi, dlatego też specjalnie dla takich osób zostały wyznaczone miejsca, z których będą mogli spokojnie skorzystać. Ponadto osoby niewidome, które poruszają się ze swoim psem przewodnikiem, również będą mogły skorzystać z tego autobusu, ponieważ również dla takich osób zostały stworzone takie miejsca.
Jak wiadomo, w dzisiejszych czasach, jest bardzo duża grupa seniorów, która właśnie przemieszczają się autobusami. Dlatego też z myślą o tych osobach, ilość miejsc specjalnie dla nich została zwiększona, po to, aby mogli sobie wygodnie swobodnie usiąść, miejsca te są dostępne z poziomu podłogi. Także jest to ogromne udogodnienie dla wszystkich seniorów, ponieważ dzięki takiemu rozwiązaniu nie muszą się dodatkowo wspinać na podwyższenie, by usiąść.
To nie koniec modernizacji.
Głos w tej sprawie zabrał Prezydent Piotr Krzystek, który w swojej wypowiedzi zadeklarował, że myśli o swoich mieszkańcach, o tym, aby mieli zapewniony komfort jazdy, dlatego też w związku z tym planuje w najbliższych latach zakup nowych autobusów.

Ponadto dodaje, że autobusy, jakie teraz kupują, są autobusami hybrydowymi i kosztują 41 milionów złotych, jednak 27 milionów złotych pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Dlatego też jak najbardziej byliby zainteresowani kupnem nowych autobusów, jednak tak naprawdę, zakup ten zależy właśnie od finansowania zewnętrznego. Zakup tych autobusów może być realny, kiedy otrzymają fundusze z Unii Europejskiej poprzez dofinansowanie. Aktualnie są prowadzone postępowania przetargowe, które dotyczą zakupu jedenastu autobusów elektrycznych, które w następnych latach powinny pojawiać się na ulicach Szczecina. Prezydent Piotr Krzystek podkreśla, że nie są już zwolennikami autobusów, które są napędzane olejem napędowym, dlatego też wycofują się z tych autobusów. Oczywiście pozostaną one w Szczecinie, ale będą one kursować jedynie na najdłuższych liniach. Prezydent Piotr Krzystek podkreśla, że zależy mu na tym, aby w przyszłości linie w centrum obsługiwane były przez autobusy elektryczne i hybrydowe i właśnie taki stawiają sobie cel, który chcą osiągnąć.

Nowoczesne autobusy, które zostały już zamówione, powinny dotrzeć do Szczecina Termin na 16 listopada. Ponadto już po dwóch tygodniach mieszkańcy Szczecina powinni mieć już możliwość przejażdżki nowoczesnymi autobusami.

Krzysztof Putiatycki, który jest prezesem Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica, informuje mieszkańców Szczecina, że autobusy przegubowe będą obsługiwać przede wszystkim linie 75 i 87. Natomiast te krótsze, dwunastometrowe 86, 58, 59. Natomiast nowe hybrydowe autobusy będą stanowić około 20 procent całego taboru przedsiębiorstwa.

 Artykuł powstał dzięki portalowi Kredyty Kołobrzeg