Zwiększenie sprzedażny w sklepie internetowym – jak tego dokonać?

Zwiększenie sprzedażny w sklepie internetowym – jak tego dokonać?

Zwiększenie sprzedażny w sklepie internetowym – Podstawą funkcjonowania każdego sklepu internetowego jest marketing. Być może nie każdy się z tym zgodzi, jednak taka jest rzeczywistość. W praktycznie każdej branży konkurencja jest tak duża, że nie można liczyć na jakąkolwiek sprzedaż bez dobrze przygotowanej strategii marketingowej. Co więc należy zrobić by zwiększyć sprzedaż swojego sklepu w Sieci? Jakie mechanizmy wpływają na długofalowe efekty sprzedaży, a tym samym na wypracowanie autorytetu na tle innych sprzedawców reprezentujących podobna branżę?

Zwiększenie sprzedażny w sklepie internetowym

Wielokanałowa sprzedaż

Wykorzystanie wielu kanałów marketingowych pozwala nie tylko odpowiednio szybko skalować sprzedaż, ale również poprawia wyniki dystrybucji każdego kanału z osobna. Coraz więcej użytkowników przed dokonaniem zakupu trafia do sklepu z więcej niż jednego kanału marketingowego. Przykładowo najpierw odwiedza sklep za pośrednictwem wyników bezpłatnych Google, następnie za pośrednictwem porównywarki, a dopiero trafiając do sklepu za pośrednictwem Google AdWords, dokonuje zakupu. Wykluczając jeden z pośrednich kanałów, z dużym prawdopodobieństwem nie pozyskalibyśmy klienta. Jest to główny powód, dla którego w odniesieniu do e-commerce mówimy o strategii marketingowej, a nie pozycjonowaniu czy prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych. Samo wygenerowanie ruchu, nawet bardzo trafnego nie zagwarantuje nam jednak sprzedaży. Jest to kwestia wynikająca z siły marki. Mały, nikomu nie znany sklep internetowy nie wzbudza zaufania potencjalnych klientów. W takim przypadku współczynnik konwersji będzie o wiele niższy niż w przypadku sklepów z dużą ilością opinii.

Jak więc sprawić, aby nasz sklep internetowy zarabiał?

Po pierwsze musimy uzbroić się w cierpliwość. O ile przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych czy dodanie sklepu do porównywarek może dać natychmiastowy efekt, tak w przypadku pozycjonowania musimy czekać na wyniki minimum kilka miesięcy. Trzeba mieć również na uwadze fakt, że koszt pozyskania klienta najprawdopodobniej znacznie przekroczy uzyskiwane na nim marże. Jest to kolejna kwestia, o której należy pamiętać: w e-commerce zarabia się na klientach powracających. Zanim więc nie zbudujemy odpowiedniej bazy klientów, nasz sklep będzie przynosił straty. Istotna jest również optymalizacja poszczególnych działań marketingowych. Poprzez odpowiednio stosowane wykluczenia, testowanie jednostek reklamowych, ustalanie harmonogramu wyświetlania reklam oraz inne działania optymalizacyjne, na przestrzeni kilku miesięcy da się np. ograniczyć koszt pozyskania klienta za pośrednictwem Google AdWords nawet o 50%. Również w przypadku porównywarek internetowych istotna jest analityka.

Zwiększenie sprzedażny w sklepie internetowym – Kliknięcia i…

Bardzo duża część kliknięć pochodzi ze stron kategorii, które zazwyczaj konwertują o wiele słabiej. Dodatkowo analiza kliknięć pozwala wykluczyć z porównywarek te produkty, które generują największą ilość kliknięć bez konwersji. W przypadku niejednego sklepu internetowego pozwala to zaoszczędzić nawet kilka tys. zł miesięcznie. Dodatkowo dopiero po osiągnięciu pewnego pułapu obrotów jest się w stanie negocjować ceny u dostawców i przewoźników. Efekt skali pozwoli więc zwiększyć zysk nawet przy takim samym obrocie. Jest to jedna z największych przewag (obok siły brandu) pozwalająca dużym sklepom sprzedawać swoje produktów po bardzo niskich cenach, a jednocześnie na tym zarabiać. Nowy sklep internetowy bardzo często będzie miał ceny hurtowe wyższe, niż najtańsze sklepy obecne na rynku dla klientów detalicznych.

Artykuł: Zwiększenie sprzedażny w sklepie internetowym – powstał przy współpracy z platformą RedCart.pl

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.