
Myśl globalnie, działaj lokalnie
9 lipca 2018Myśl globalnie, działaj lokalnie – Lokalne SEO jest bardzo ważną częścią strategii marketingowych wielu firm. Działania SEO o lokalnym charakterze pod wieloma względami są identyczne do „normalnego” pozycjonowania, jednak istnieją również pewne specyficzne dla niego zasady. Przyjrzymy się im w tym artykule.
Myśl globalnie, działaj lokalnie
Najważniejsze dane na witrynie
Podstawą lokalnego pozycjonowania jest umieszczenie na witrynie firmy kilku prostych elementów. Są to strona główna, sekcja „o nas” i kontakty.
Warto zwrócić szczególną uwagę na tę ostatnią podstronę. Powinna zawierać ona nazwę firmy, adres oraz numery telefonów. Jeśli chodzi o te ostatnie, warto uwzględnić linki umożliwiające klientom korzystającym z urządzeń przenośnych natychmiastowy kontakt.
Jeżeli firma ma więcej niż jedną placówkę, pamiętajmy o uwzględnieniu numeru i adresu każdej z nich. Jeśli jest ich mniej niż dziesięć, powinniśmy umieścić ich dane w stopce witryny.
Jaka treść dla lokalnego pozycjonowania?
Lokalne pozycjonowanie wymaga szczególnego rodzaju treści. Powinna ona uwzględniać „lokalne” słowa kluczowe, np. „domy Poznań”.
Co to oznacza w praktyce? Otóż opracowując np. treści blogowe na przytoczoną powyżej frazę, powinniśmy zawrzeć w nich informacje nie tylko o sprzedawanych domach, ale i zlokalizowanych w danej dzielnicy Poznania atrakcjach.
Jak zawsze w przypadku wysokiej jakości treści, pamiętajmy o tym, by słowa kluczowe były wplecione naturalnie! Nikt nie lubi czytać artykułów najeżonych słowami kluczowymi wciśniętymi na siłę.
Co jeżeli prowadzimy działalność w kilku lokalizacjach?
Czy jeżeli prowadzimy kilka przedsięwzięć w kilku różnych lokacjach, to najlepszym pomysłem będzie stworzenie oddzielnej witryny dla każdego z nich? Niekoniecznie.
Eksperci od lokalnego pozycjonowania uważają, iż również w przypadku prowadzenia kilku przedsięwzięć naraz najlepszą strategią jest stworzenie jednej, silnej witryny. W dalszym ciągu jednak możemy wykorzystać potencjał poszczególnych lokalizacji, np. oferując obmyślone specjalnie z myślą o nich promocje lub zamieszczając notki blogowe o lokalnej tematyce.
Warto również organizować wydarzenia w każdej z lokalizacji. Dzięki temu będziemy mieć o czym pisać na każdej z podstron!
Media społecznościowe i opinie
Bardzo ważnym elementem lokalnego pozycjonowania są media społecznościowe oraz opinie użytkowników. Warto umieścić biznes na najbardziej popularnych agregatorach opinii, a pozytywne opinie umieścić na witrynie. Z kolei na negatywne opinie starajmy się odpowiadać uprzejmie i rzeczowo!
Ogólnie rzecz biorąc, kwestia opinii użytkowników wymaga odpowiedniego podejścia. Warto zachęcać klientów do zostawiania recenzji, ale nie robić tego w sposób nachalny. Duża ilość pozytywnych opinii zostawiona w krótkim czasie wygląda po prostu podejrzanie. Z tego samego powodu nie warto płacić za przychylne opinie!
Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z narzędzi umożliwiających śledzenie recenzji. Dzięki nim będziemy mogli szybko wykryć recenzje, które naszym zdaniem są krzywdzące.
W przygotowaniu artykułu: Myśl globalnie, działaj lokalnie – pomogła witryna nprofit.net/pl.