Jakie gadżety reklamowe sprawdzą się

Jakie gadżety reklamowe sprawdzą się

Gadżety reklamowe – Targi branżowe odbywają się w wielu miastach w całej Polsce. Podczas ich trwania można poznać nowości rynkowe, zapowiedzi produktów największych firm na rynku, zdobyć nowe kontakty biznesowe oraz oczywiście wypromować swoją markę wśród konsumentów. Gospodarka krajowa składa się z bardzo wielu sektorów działalności – od produkcji maszyn rolniczych, przez całą gamę usług, aż po rozrywkę. Dobrze jest więc nie tylko zaplanować swoją ofertę i dopracować szczegóły działalności, by w gronie potencjalnych kontrahentów wzbudzić zaufanie, ale także sprawić, że prowadzona przez nas firma zostanie w jakiś sposób zapamiętana. Bardzo skuteczną metodą, aby osiągnąć takie efekt, jest wykorzystanie potencjału gadżetów reklamowych. Jakie jednak akcesoria promocyjne sprawdzą się najlepiej podczas targów branżowych? Czy istnieje jedno właściwe panaceum marketingowe dla każdego typu działalności, produktów i rynku? W co nie opłaca się w takim przypadku inwestować? O tym poniżej.

Jakie gadżety reklamowe sprawdzą się najlepiej na targach branżowych?

Po pierwsze… dopasowane do profilu firmy gadżety reklamowe

Wiele firm wydaje się nie do końca rozumieć ideę gadżetów reklamowych oraz związanych z takimi produktami podświadomych informacji dla konsumenta. Akcesoria tego typu nie służą tylko temu, by można było umieścić na nich swoje logo, czy hasło promocyjne. Za tym, jakiego wyboru w tym zakresie dokona firma, stoi jej wizerunek na rynku – zarówno na tle konkurencji, jak i wśród klientów, którzy będą mieli okazję zetknąć się z takim przedsiębiorstwem. Niewinny długopis nie jest oczywiście niczym złym… jednak jeśli jest on tanim produktem, wykonanym z kiepskiej jakości materiałów oraz posiada nadruk, który szybko się ściera, to podświadomie każdy może skojarzyć to z brakiem profesjonalizmu marki. Najważniejszy jest jednak profil firmy i nawiązanie do niego poprzez gadżety reklamowe. Jeśli reprezentuje się branżę usługową, to najprostszym wyborem będą akcesoria biurowe. Jeśli jednak chodzi o branżę medyczną, to może warto zainteresować się np. zegarkiem pielęgniarskim lub tzw. BIO-gadżetami, kojarzącymi się między innymi ze zdrowym stylem życia?

Po drugie… funkcjonalne gadżety reklamowe

Funkcjonalność to kolejny z wymogów, który należy zawrzeć w spisie niezbędnych elementów przy wyborze odpowiednich gadżetów reklamowych dla swojej firmy. Powołując się raz jeszcze na popularny i mocno eksploatowany długopis promocyjny można wysnuć dwa wnioski. Po pierwsze jego przydatność ogranicza się tu do funkcji wykonywania odręcznych notatek, co jak wiemy, zdarza się ludziom znacznie rzadziej niż jeszcze kilka lat temu. Po drugie długopis wcale nie musi służyć jedynie do pisania, gdyż można wyposażyć go np. w latarkę, czy też końcówkę do obsługi smartfonów i tabletów. Jeśli dodatkowo będzie wykonany solidnie, to na pewno pozostawi po sobie dobre skojarzenia z marką. Tę zasadę można odnieść również do mniej oczywistych produktów reklamowych – posiadasz firmę produkującą łodzie, sprzęt do wędkowania, czy biuro podróży specjalizujące się w organizacji rejsów – tanim i jednocześnie funkcjonalnym gadżetem, który może dać ci przewagę nad konkurencją będą… breloczki do kluczy z twoim logo, które w razie wpadnięcia do wody utrzymują się na jej powierzchni, dzięki materiałowi, z którego zostały wykonane.

Po trzecie… wyróżnij się!

Ekstrawagancja nie zawsze jest dobrym pomysłem, jednak jeśli podejdzie się profesjonalnie do tematu, to wyróżnienie się na targach branżowych może dać firmie bardzo pozytywny efekt marketingowy. Wszyscy wokoło będą mieli długopisy, smycze i koszulki, bo to najpopularniejsze akcesoria promocyjne. Chcąc się wyróżnić (pamiętając o profilu swojej działalności i funkcjonalności gadżetu) ma się więc bardzo ułatwione zadanie, gdyż rynek tego typu produktów jest niezwykle bogaty i różnorodny. Za wysokość budżetu, który ma się w takim przypadku do wykorzystania, można więc kupić inne przydatne akcesoria biurowe lub też skorzystać z takich kategorii jak elektronika, dom, podróż, motoryzacja czy nawet rozrywka.

Za pomoc w napisaniu tego tekstu dziękujemy zespołowi Bewu.pl

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.