Pociąg dotrze pół godziny szybciej do Poznania!

Pociąg dotrze pół godziny szybciej do Poznania!

10 lutego 2015 0 przez Karol

Wszyscy pasażerowie, którzy poruszają się pomiędzy Szczecinem, a Poznaniem będą mogli zaoszczędzić pół godziny. PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. zdecydowało się na ogłoszeniu przetargu, który umożliwiłby przygotowanie dokumentacji projektowej, która jest niezbędna do tego, aby dokonać modernizacji linii, która łączy stolicę Wielkopolski oraz Szczecin. Ponadto pasażerowie będą mogli również cieszyć się z faktu, że stacje zostaną odnowione.

Prędkość maksymalna na zmodernizowanych torach, pomiędzy Szczecinem, a Poznaniem ma być większa o 40 kilometrów na godzinę i wynosić zamiast 120 kilometrów na godzinę, aż 160. Dzięki tej zmianie pozwoli to na ograniczenie czasu podroży z 2,5 godziny do 2 godzin.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że portal rynek-kolejowy.pl, że modernizacja zakłada, iż prędkość do 160 kilometrów na godzinę zostanie zwiększona na takich odcinkach jak Poznań Jeżyce – Wronki i Dobiegniew – Szczecin Dąbie, zaś pierwotne parametry zostaną przywrócone na odcinku, który znajduje się pomiędzy Puszczą Notecką i Puszczą Drawską oraz na odcinku Wronki – Dobiegniew. Warto zauważyć, że jednak ten odcinek ma zostać zaprojektowany w taki sposób, aby w przyszłości można było podnieść prędkość do 150 kilometrów na godzinę.

Maciej Dutkiewicz z PLK mówi o tym jak będzie wyglądała modernizacja:

Modernizacja obejmie pełną wymianę torów na odcinku 200 km. Przebudowane zostaną m.in. wszystkie wiadukty i mosty, urządzenia sterowania ruchem. Inwestycja oznaczać będzie podwyższenie standardu obsługi pasażera – PLK przebuduje również wszystkie perony. Zostaną one podwyższone, wyposażone w nowe oświetlenie, informację pasażerską i wiaty. Perony i przejścia podziemne będą przyjazne osobom o ograniczonej mobilności, które będą mogły skorzystać z wind lub pochylni

Co ciekawe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. postanowiły również, że na zmodernizowanej trasie zostanie zaplanowana budowa europejskiego systemu sterowania ruchem ERTMS, czyli z angielskiego European Rail Traffic Management. System ten opiera się na radiowej transmisji danych, która w sposób bezpośredni trafia do kabiny maszynisty, który prowadzi podciąg i dzięki temu bezpieczeństwo związane z ruchem kolejowym jest w stanie znacząco się podwyższyć.

Dzięki dokumentacji projektowanie, która jest obiektem przetargu, będzie dawało możliwość, aby rozpocząć prace związane z modernizacja torów w ciągu dwóch lat. Inwestycja ma zostać dofinansowana ze środków Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020, a całkowity jej koszt ma wynosić 2 miliardy złotych.