Jak wyglądały pierwsze zajęcia w Samsung LABO?

Jak wyglądały pierwsze zajęcia w Samsung LABO?

Studenci z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie zaczęli rozwijać swoje własne projekty w ramach programu Samsung LABO.

28 października, czyli we wtorek minął miesiąc od oficjalnej inauguracji Samsung LABO, na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie i właśnie tego dnia w ramach pilotażowej edycji programu odbyły się już pierwsze zajęcia. Studenci, którzy biorą udział w programie Samsung LABO mają do swojej dyspozycji chociażby odrębną salę, która posiada najnowsze wyposażenie technologiczne pochodzące z firmy Samsung, a ponadto w pełni profesjonalne oprogramowanie, które jest niezbędne do tego, żeby móc tworzyć aplikację na trzy różne platformy, czyli Android, Tizen oraz SmartTV.

50 uczestników pierwszej edycji programu, zostało podzielonych na dwie grupy wynikających z tego do jakich wydziałów ZUT należą, czyli jedna grupa z wydziału Elektrycznego oraz druga z Informatycznego. Kiedy to pierwsza grupa zapoznawała się z tematyką związaną z kursem technologicznym oraz planowała już swoje pierwsze projekty, które będą rozwijane w ramach programu Samsung LABO, zaś druga grupa w tym momencie spędzała czas na zajęciach biznesowych. Na tych zajęciach uczyli się w jaki sposób przekształcić dobry pomysł w biznes. Po czym zajęli się oni analizą korzyści oraz możliwości, które wynikają z prowadzenia własnej firmy, bazującej na własnych umiejętnościach, kompetencji oraz wiedzy. Studenci dowiedzieli się również jak ulokować swoje przedsiębiorstwo w ramach regionalnych potrzeb. Michał, student Wydziału elektrycznego ZUT opowiedział o swoich wrażeniach, które towarzyszą mu z Samsung LABO:

Bardzo się cieszę, że razem z kolegami udało mi się dostać do programu Samsung LABO. Sala przeznaczona na zajęcia technologiczne wygląda super, zupełnie inaczej niż pomieszczenia, w których zwykle mamy zajęcia. Dodatkowo, już na pierwszy rzut oka widać, że wypełniona jest profesjonalnym sprzętem. Jestem pewien, że w takich warunkach przyjemniej i łatwiej będzie się nam tworzyć aplikacje.

Bianka Fijołek, Senior CSR & Sponsorship Manager Samsung Electronic Polska oraz pomysłodawczyni całego projektu opowiadała o tym jak z jej perspektywy prezentuje się cały pomysł:

Samsung LABO to pierwsza inicjatywa w regionie zachodniopomorskim, stawiająca na współpracę biznesu ze środowiskami akademickimi. Poprzez nasz projekt, chcemy zwrócić uwagę na niewystarczający poziom edukacji formalnej na uczelniach wyższych oraz jej niedopasowanie do realiów dzisiejszego rynku pracy. Projekt Samsung LABO to szansa dla studentów kierunków technicznych wchodzących na rynek pracy. Dzięki specjalnie wykwalifikowanej kadrze z centrum badawczo-rozwojowego.

Studenci w ramach tego programu będą mogli rozwinąć swoje kompetencje w takich dziedzinach jak STEM (science, technology, engineering, mathematics), czyli najprościej mówiąc zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu nauk ścisłych, a ponadto będą w stanie sobie wyrobić umiejętności miękkie, które w dzisiejszych czasach są poszukiwane przez pracodawców. W ramach takiego kursu studenci będą mogli zrealizować oraz przekuć projekty we własne biznesy, które wcześniej mogły istnieć tylko jako pomysły oraz niezrealizowane cele. Poza aspektem edukacyjnym program Samsung LABO jest również ogromną szansą na rozwój najnowszych technologii w regionie zachodniopomorskim, który z racji projektu będzie miał możliwość zyskania tytułu jednego z najbardziej innowacyjnych regionów w całej Polsce.

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
KarolDominik Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Dominik
Gość
Dominik

Jestem uczestnikiem kursu. Prowadzony jest tak, jakby studenci posiadali zerową wiedzę, a przecież wymogiem przystąpienia była znajomość kilku języków programowania, które były minimum przez jeden semestr.

Przykładowo z nudów mój zespół (jesteśmy podzieleni na 2 osobowe zespoły) w czasie przeznaczonym na napisanie programu: wyświetl „witaj świecie”, gdy wciśniesz ENTER stworzyliśmy funkcje obliczania wartości liczby PI metodą Monte Carlo.

To były tylko pierwsze zajęcia – mam nadzieję, że jak się rozkręcimy to nie będzie wiało nudą.