
Infografiki. Jakie zalety ma infografika?
8 grudnia 2020Infografika potrafi przyciągnąć uwagę klienta zdecydowanie bardziej niż krzykliwe hasło. Zadbaj o to, aby Twoje infografiki były dobrze zaprojektowane.
Czym są infografiki?
Infografiki stanowią jedne z najczęściej i najchętniej wykorzystywanych treści w mediach społecznościowych. Dzięki nim można w szybki sposób i bardzo obrazowo przedstawić konkrety.
Badania pokazują, że po zapoznaniu się z treścią infografiki aż 46% konsumentów rozważa zakup lub sięga po produkt lub usługę, którą ta infografika prezentuje. Jak zatem widać, infografiki to nieodzowne elementy naszych kampanii w mediach społecznościowych – w dużym stopniu wpływają na podejście klienta.
Infografiki – zalety
Infografika ma jedną niezaprzeczalną zaletę: jest bardzo czytelna. W jednym miejscu (czyt. na jednej grafice) znajduje się i tekst, i obraz, który producent chce przekazać. Z racji tej czytelności łatwo wpada w oko i… podoba się odbiorcy. To, jak wygląda taka grafika, w dużej mierze odpowiada za to, czy potencjalny odbiorca zatrzyma się przy niej na dłużej.
Jako że nasza pamięć skupia się na prostych przekazach i takie najłatwiej zapamiętuje, treść, która została zawarta na dobrej infografice, zostanie zapamiętana na długo. Okazuje się, że nawet po trzech dniach jesteśmy w stanie przytoczyć nawet 65% informacji, których dostarczyła infografika.
Jeśli dana infografika przypadnie do gustu odbiorcy, to nie ma on oporów przed jej udostępnieniem. Tak, infografiki to najczęściej udostępniane w mediach społecznościowych treści. Stanowią lekki przekaz, który lubimy, stąd takie podejście do share’owania.
Wspomniany lekki przekaz jest przydatny tym bardziej, że ilość bodźców, informacji i obrazów, która dociera do nas z sieci, jest niemożliwie ogromna. Zmęczony odbiorca chce dostać coś, co w pigułce przedstawi mu konkret, a nie będzie owijało w bawełnę i zalecało przechodzenie na kolejne podstrony. Infografika sprawdza się w takiej sytuacji jak znalazł, bo jest idealnym zaprzeczeniem przebodźcowania, na które jesteśmy codziennie narażeni.
Infografika – jak ją zaprojektować?
Aby infografika mogła być nazywana infografiką, musi być odpowiednio zaprojektowana i „wyposażona” w odpowiednie treści. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę?
Na pierwszy ogień: format. Wybierz format pionowy, ponieważ sprawdzi się zarówno na monitorze komputera, jak i na wyświetlaczu smartfona – a może przede wszystkim na nim.
Pamiętaj, że sama infografika nie może być przeładowana treścią. Postaw na jeden eye-catcher umieszczony w centrum i najbardziej rzucający się w oczy. Wokół niego obuduj resztę treści.
Zakłada się, że na infografice powinny być wykorzystane maksymalnie 3 fonty i 4 kolory – nie więcej. Im więcej, tym więcej zamieszania, a ty samym przeładowania. Pamiętaj też, by na infografice nie znalazło się więcej niż 200–300 słów.
Infografiki to świetne rozwiązania do przekazania cennych treści. Dbając o to, by były one dobrze zaprojektowane i nieprzeładowane, możesz skłonić klienta do zainteresowania Twoim produktem lub usługą.